Residence

Residence är den ledande tidningen och sajten för nyskapande, hållbar arkitektur, design och inredning – i allt från heta trender till tidlösa klassiker.

Residence är en initierad och engagerad röst, som har stenkoll på allt från takvinklar till den senaste inredningsdetaljen. Residence skapar ett exklusivt

universum fyllt av inspirerande hem, miljöer och tongivande formgivare och arkitekter – den givna inspirationskällan för de som drömmer större.

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Residence?

Räckvidd

Print

0

Residence.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 76 000

Upplaga: 10

Prenumeranter: 70%

Kvinnor: 68%
Män: 32%

Storstad: 58%
Övriga landet: 42%

Magasinet

I inredningsmagasinet Residence får vi en guide till hela hemmet – från inredningsdetaljer till arkitektur och konst. Residence skriver engagerande om formgivning och inredning med ett fokus på Sverige och Norden, blandat med aktuella personporträtt och fantastiskt foto. Residence är magasinet som inspirerar till de större inredningsdrömmarna och är den ledande tidningen och sajten när det gäller nyskapande arkitektur för privata boenden. 

Årsplanering 2025

JANUARI

TEMA: SE FÖREGÅENDE

RESIDENCE #01 ännu i butik

FEBRUARI

TEMA: STORA KÖKSNUMRET TEMA FÄRG OCH VÄGG

Allt för det nya köket och färgtrender. Fokus Vägginspiration

RESIDENCE #02 i butik 29/1DIGITALT: Förvaring, möbelnyheter, första trädgårdstankarna

MARS

TEMA: SOVRUM & FÖRVARING

Sneakpeak vårens trender.

RESIDENCE #03 i butik 26/2

DIGITALT: Vårens trender, påsken, trädgård

APRIL

TEMA: STOCKHOLM FURNITURE FAIR, BADRUM OCH ÅRETS FÖRSTA UTEMÖBLER

Möbler och trender från mässan

RESIDENCE #04 i butik 26/3

DIGITALT: Utemöbler och årets växter, designnyheter, nyheter från mässan

MAJ

TEMA: UTESPECIAL MED POOL, VÄXTHUS OCH SOMMARHEM

Tips för poolbyggare och växthusdrömmar

RESIDENCE #05 i butik 24/4

DIGITALT Sommarpresenter för bröllop och mottagningar, arkitektritade sommarhus, pool-guider

JUNI

TEMA: SOMMARENS STORA SVERIGEGUIDE, POOLSPECIAL OCH UTEKÖK & GRILL

45 tips för Sverigesemestern med designdestinationer

RESIDENCE #06 i butik 28/5

DIGITALT: se ovan

JULI

TEMA: DUKA UTE OCH UTEBELYSNING

Tema trädgård, planera framåt, inspiration för arbetsplats i sommarhuset

RESIDENCE #07 i butik 2/7

DIGITALT: Sommarguiden digitalt, jobba från landet, förvaring, sommarhem

AUGUSTI

TEMA: SE FÖREGÅENDE

RESIDENCE #07 ännu i butik

SEPTEMBER

TEMA: VARDAGSRUM & HÖSTTRENDER

Material, färger, möbler och teknik för vardagsrummet, förvaring och teknik

RESIDENCE #8 i butik 20/8

DIGITALT: Residence Stora Formpris, vardagsrum, möbelnyheter, förvaring

OKTOBER

TEMA: KÖK & SOVRUM

Allt det nya för köket och sovrummet, Residence Stora Formpris

RESIDENCE #9 i butik 24/9

DIGITALT: belysning, höstfixa i trädgården, kök och sovrum

NOVEMBER

TEMA: BELYSNING, BADRUM, BASTU

Hotell samt julklappar

RESIDENCE #10 i butik 29/10

DIGITALT: julklappar för designintresserade, fällstugor, badrum, bastu, wellness

DECEMBER

TEMA: DET DUKADE BORDET, TRENDER 2026

Vinterns fester, inredningstrenderna 2026

RESIDENCE #01 i butik 3/12

DIGITALT: trender 2025, best of 2024

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag
ResidenceRES25012024-10-252024-12-04
ResidenceRES25022024-12-122025-01-29
ResidenceRES25032025-01-172025-02-26
ResidenceRES25042025-02-142025-03-26
ResidenceRES25052025-03-132025-04-24
ResidenceRES25062025-04-152025-05-28
ResidenceRES25072025-05-202025-07-02
ResidenceRES25082025-07-112025-08-20
ResidenceRES25092025-08-152025-09-24
ResidenceRES25102025-09-192025-10-29
ResidenceRES26012025-10-242025-12-03

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida230x297 mm44 500 kr
1:a Uppslag460x297 mm110 700 kr
Uppslag i öppningen460x297 mm102 000 kr
Uppslag460x297 mm85 000 kr
3:e Omslag230x297 mm47 000 kr
Baksida230x272 mm59 000 kr
Advertorial Helsida230x297 mm53 400 kr
Baksida230x272 mm59 000 kr
Advertorial Uppslag460x297 mm102 000 kr

Läsaren

De är designintresserade och ständigt på jakt efter ny inspiration i olika kanaler – både print och digitalt. När det kommer till design och kvalitet kostar de gärna på sig och de är tidiga på att snappa upp trender och stilmässiga tendenser.

De är mycket engagerade i inredningen i hemmet – inte bara för att det ska se fint ut, utan för att skapa ett hem som känns unikt och personligt. De prioriterar att investera i material som har lång hållbarhet framför snabba och billiga lösningar. De är även intresserade av konst, kultur, arkitektur och mat.

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2023:1

Residencemagazine.se

Nettoräckvidd: 25 000

Sidvisningar: 32 808

Snitt-tid: 02:00 min

Kvinnor: 64%
Män: 26%

Storstad: 45%
Övriga landet: 55%

Startade videoströmmar: 13 485

Sidvisningar/besök: 1.57

Unika besökare: 18 607

Mobil/desktop/tablet:
62/33/5

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)

Besökaren

Designintresserade som betalar extra för kvalitet, snygg design och de varumärken de vill ha. Behöver vackra saker kring sig för att må bra.

De är mycket måna om att ha det fint hemma och de letar ofta efter inspiration till sin inredning. De har gärna gäster hemma och experimenterar gärna med nya matprodukter.

De tycker att det är viktigt att sköta om kropp och utseende och tycker att det är viktigt att vara välklädd. De vill sticka ut och särskilja sig från andra.

Förändringsbenägna personer som vill vara först med det senaste.

Konst och kulturintresserade.

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@Residencemag
Följare: 35 700
Kvinnor: 81.1%  Män: 18,9%
Följare i Sverige: 82,4%

Ålder

Instagram
@residencemag
Följare: 162 000
Kvinnor: 76,4%  Män: 26,6%
Följare i Sverige: 35,4%

Ålder

Nyhetsbrev
Registrera dig
Följare: 14 000

Premiumprofiler​

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.