MåBra

I snart 50 år har MåBra inspirerat Sveriges kvinnor till ett hälsosammare liv. MåBra har en unik mix av trovärdig, omtänksam och hållbar hälsoinspiration med de senaste och viktigaste nyheterna inom kvinnors hälsa. 

MåBra vill bidra till en förändrad syn på kvinnors hälsa genom att vara en naturlig plats för kvinnor genom livet som värnar om sitt eget mående – både psykiskt och fysiskt.

MåBra är dominerande inom kategorin hälsa med sin starka varumärkeskännedom och höga räckvidd inom alla ålderskategorier. 

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med MåBra?

Räckvidd

Print

0

elle.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 160 000

Upplaga: 12

Prenumeranter: 79%

Kvinnor: 85%
Män: 15%

Storstad: 38%
Övriga landet: 62%

Magasinet

Trender kommer och går, men vår vilja att leverera hållbar hälsoinspiration består. I över 40 år har MåBra bevakat områdena medicin, hälsa, kost och träning.

Varje dag går vi till jobbet för att hitta, granska och leverera de senaste och viktigaste hälsonyheterna. Vi brinner lika mycket för att inspirera som att informera och älskar att dela med oss av både kickar och kunskap.

Vi tar din hälsa på största allvar och sätter alltid den i fokus, oavsett om vi bjuder på nyttiga recept, läsvärda reportage eller granskar en medicinsk studie.

Årsplanering 2025

JANUARI

TEMA: MENTAL NYSTART

MåBra-valet: årets bästa hälsomat. Trendspaning hälsa och träning. Organdonation. Orka! Motivationsverktyg.Ekonomisk hälsa. Styrketräning.

MÅBRA #1 i butik 18/12

FEBRUARI

TEMA: FYSISK NYSTART

Gummibandsträning. Boosta immunförsvaret. Nyttig budgetmat. Hosta. Smärtproblematik. Self care. Nikotin. Rörlighet.

MÅBRA #2 i butik 22/1

MARS

TEMA: HUDVÅRD

Skinfluencer, hudvårdsguide. Munsår. Pollen. Covid. Kosttillskott. Träning armar och axlar.
Massage.

MÅBRA #3 i butik 19/2

APRIL

TEMA: LÖPNING

Löpning, BH-test och skotest. Träningsmode. Reumatism och inflammation. Järn. Eko-städning. Viktspecial.

MÅBRA #4 i butik 19/3

MAJ

TEMA: STRESS

Hemester. Hjärnhälsa. Demens. Yoga del 1. Träningsprogram. Maghälsa. Solskydd. Hudcancer. Fina fötter. Ät dig frisk.

MÅBRA #5 i butik 24/4

JUNI

TEMA: BADMODE

Badmode för alla! Alkoholfritt. Underliv.
Yoga del 2.Kondition. Migrän. Bokguide.
Grilla vego.

MÅBRA #6 i butik 21/5

JULI

TEMA: LUST

Sexliv och lust. Relationer.
Yoga del 3. Äventyr och aktiv semester. Mindfulness. Kolesterol.

MÅBRA #7 i butik 18/6

AUGUSTI

TEMA: OUTDOOR

Vandring. Outdoormode och -prylar. Åldrande.Sköldkörteln. Friskt hår. Ikigai – mindmappa livet. Postural träning.

MÅBRA #8 i butik 16/7

SEPTEMBER

TEMA: NYA VANOR

Hjärthälsa. Spa + retreats.Rumpa & höfter. Protein. Från vegetarian till köttätare. Jobb och karriär.

MÅBRA #9 i butik 13/8

OKTOBER

TEMA: HORMONELL HÄLSA

Klimakteriet. Bröstcancer. Höstens träningsprylar och -mode. Mogen hy. Ryggspecial. Munhälsa.

MÅBRA #10 i butik 17/9

NOVEMBER

TEMA: SÖMN

Psykisk ohälsa. Fina händer.
Bryt stillasittandet! Syn och ögonhälsa. Coreträning. Inred för hälsan.

MÅBRA #11 i butik 22/10

DECEMBER

TEMA: SUND JUL & NYTTIG JULMATSSPECIAL

Reflektion. Hållbart mode & skönhet. Nyttig julmat, julklappstips. Skidor.

MÅBRA #12 i butik 19/11

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag
MåBraMBR25012024-11-072024-12-18
MåBraMBR25022024-12-042025-01-22
MåBraMBR25032025-01-092025-02-19
MåBraMBR25042025-02-062025-03-19
MåBraMBR25052025-03-122025-04-24
MåBraMBR25062025-04-072025-05-21
MåBraMBR25072025-05-062025-06-18
MåBraMBR25082025-06-032025-07-16
MåBraMBR25092025-07-032025-08-13
MåBraMBR25102025-08-072025-09-17
MåBraMBR25112025-09-112025-10-22
MåBraMBR25122025-10-092025-11-19
MåBraMBR26012025-11-062025-12-17

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida213x291 mm59 000 kr
Uppslag426x291 mm110 000 kr
Liggande halvsida213x145 mm41 000 kr
Stående Halvsida106x291 mm41 000 kr
3:e Omslag213x291 mm65 000 kr
Baksida213x266 mm70 500 kr
Advertorial helsida213x291 mm70 800 kr
Advertorial uppslag426x291 mm132 000 kr

Läsaren

De är välutbildade personer som bor över hela landet. Att sköta om sin kropp och sitt utseende värderar de högt, vilket går hand i hand med den hälsosamma livsstilen de eftersträvar. De motionerar gärna och är intresserade av alternativ hälsovård, samtidigt som de är själsligt och andligt djupa.

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2023:2

mabra.com

Nettoräckvidd: 210 000

Sidvisningar: 459 496

Snitt-tid: 03:00 min

Kvinnor: 79%
Män: 21%

Storstad: 44%
Övriga landet: 56%

Startade videoströmmar: 233 270

Sidvisningar/besök: 1.54

Unika besökare: 243 562

Mobil/desktop/tablet:
85/11/4

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)

Besökaren

Genom åren har MåBra vuxit från att enbart vara ett månadsmagasin till ett bubblande hälsocommunity i ständig utveckling. Ny teknik och nya kanaler gör att vi pratar med våra läsare och följare varje dag, det ger oss möjligheten att vara snabba och relevanta – men ger oss också helt nya typer av mötesplatser och dialogmöjligheter.

Besökaren är mat- och vinintresserade, äter gärna hälsosamt och håller sig uppdaterade på det senaste inom kosthållning – men även bakning tilltalar dem. Att laga mat är viktigt för dem och de har gärna gäster hemma. 

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@tidningenmabra
Följare: 99 600
Kvinnor: 90.7%  Män: 9.3%
Följare i Sverige: 90%

Ålder

Instagram
@mabra_com
Följare: 58 400
Kvinnor: 95,8%  Män: 4,2%
Följare i Sverige: 91%

Ålder

Pintrest
@mabracom
Följare: 5 400

Nyhetsbrev
Registrera dig
Följare: 51 800

Profiler

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.