Hemmets veckotidning

Hemmets veckotidning hjälper till att göra succé både till vardag och fest. En tidning fylld av matglädje, med recept på god vällagad mat på klassiskt vis – men gärna med en glimt i ögat. 

Här finns också utvalda mode- och skönhetstips och de allra bästa råden för hur man pysslar om hem och växter. En glad veckotidning, fylld till brädden med spännande korsord, reportage och noveller.

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Året Runt?

Räckvidd

Print

0

allas.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 189 000

Upplaga: 52

Prenumeranter: 85%

Kvinnor: 81%
Män: 19%

Storstad: 27%
Övriga landet: 72%

Magasinet

Hemmets veckotidning är Sveriges största och gladaste veckotidning. Fylld med de bästa korsorden, gripande reportage och många sidor spännande noveller och romaner. Vi är din bästa vän i köket som hjälper dig att göra succé både till vardag och fest. I Hemmets veckotidning får du också de bästa tipsen på hur du pysslar om ditt hem och dina växter. 

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag
Hemmets Veckotidning DubbelnummerHVT24532024-11-192024-12-27
Hemmets VeckotidningHVT25022024-11-262025-01-08
Hemmets VeckotidningHVT25032024-12-032025-01-15
Hemmets VeckotidningHVT25042024-12-102025-01-22
Hemmets VeckotidningHVT25052024-12-172025-01-29
Hemmets VeckotidningHVT25062024-12-272025-02-05
Hemmets VeckotidningHVT25072025-01-082025-02-12
Hemmets VeckotidningHVT25082025-01-152025-02-19
Hemmets VeckotidningHVT25092025-01-222025-02-26
Hemmets VeckotidningHVT25102025-01-292025-03-05
Hemmets VeckotidningHVT25112025-02-052025-03-12
Hemmets VeckotidningHVT25122025-02-122025-03-19
Hemmets Veckotidning DubbelnummerHVT25132025-02-192025-03-26
Hemmets VeckotidningHVT25142025-02-262025-04-02
Hemmets Veckotidning DubbelnummerHVT25152025-03-052025-04-09
Hemmets VeckotidningHVT25172025-03-182025-04-24
Hemmets VeckotidningHVT25182025-03-242025-04-30
Hemmets VeckotidningHVT25192025-03-282025-05-07
Hemmets VeckotidningHVT25202025-04-042025-05-14
Hemmets VeckotidningHVT25212025-04-112025-05-21
Hemmets VeckotidningHVT25222025-04-222025-05-28
Hemmets VeckotidningHVT25232025-04-282025-06-04
Hemmets Veckotidning DubbelnummerHVT25252025-05-122025-06-18
Hemmets VeckotidningHVT25262025-05-162025-06-25
Hemmets VeckotidningHVT25272025-05-232025-07-02
Hemmets VeckotidningHVT25282025-06-022025-07-09
Hemmets VeckotidningHVT25292025-06-102025-07-16
Hemmets VeckotidningHVT25302025-06-172025-07-23
Hemmets VeckotidningHVT25312025-06-252025-07-30
Hemmets VeckotidningHVT25322025-07-022025-08-06
Hemmets VeckotidningHVT25332025-07-092025-08-13
Hemmets VeckotidningHVT25342025-07-162025-08-20
Hemmets VeckotidningHVT25352025-07-232025-08-27
Hemmets VeckotidningHVT25362025-07-302025-09-03
Hemmets VeckotidningHVT25372025-08-062025-09-10
Hemmets VeckotidningHVT25382025-08-132025-09-17
Hemmets VeckotidningHVT25392025-08-202025-09-24
Hemmets VeckotidningHVT25402025-08-272025-10-01
Hemmets VeckotidningHVT25412025-09-032025-10-08
Hemmets VeckotidningHVT25422025-09-102025-10-15
Hemmets VeckotidningHVT25432025-09-172025-10-22
Hemmets VeckotidningHVT25442025-09-242025-10-29
Hemmets VeckotidningHVT25452025-10-012025-11-05
Hemmets VeckotidningHVT25462025-10-082025-11-12
Hemmets VeckotidningHVT25472025-10-152025-11-19
Hemmets VeckotidningHVT25482025-10-222025-11-26
Hemmets VeckotidningHVT25492025-10-292025-12-03
Hemmets VeckotidningHVT25502025-11-052025-12-10
Hemmets VeckotidningHVT25512025-11-122025-12-17

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida208x278 mm45 500 kr
Uppslag416x278 mm88 000 kr
Liggande halvsida208x139 mm31 500 kr
Stående Halvsida104x27831 500 kr
4:e Omslag208x253 mm53 500 kr
Advertorial helsida208x278 mm54 600 kr
Advertorial uppslag416x278 mm105 600 kr

Läsaren

De är levnadsglada, har humor och nära till skratt. De ser livet från den ljusa sidan och älskar att läsa och bli berörda.

I köket puttrar långkok, klassiska bakverk trollas fram och husmanskosten står högt i kurs. De lägger mycket tid på det ombonade hemmet men njuter lika mycket av att vara ute i naturen, promenera sig friska och påta i trädgården. 

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2023:2

allas.se

Nettoräckvidd: 379 000

Sidvisningar: 439 100

Snitt-tid: 06:00 min

Kvinnor: 53%
Män: 47%

Storstad: 41%
Övriga landet: 59%

Startade videoströmmar: 391 845

Sidvisningar/besök: 1.29

Unika besökare: 263 400

Mobil/desktop/tablet:
83/12/5

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)

Besökaren

De älskar hemmet, familjen och vardagsbestyr. Hemma vill de gärna ha det fint och de letar därför ofta efter inspiration till hemmet. De har även ett stort intresse för trädgård och odling, liksom handarbeten som virkning, stickning och pyssel/DIY.

De äter ofta hälsosamt och älskar att prova ny mat, är öppensinnade och inte fördömande, samt mycket nyfikna. Att hålla sig ung och fräsch värderas högt, vilket gör dem måna om sitt utseende och säsongens modetrender. De är även intresserade av kultur och litteratur

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@HemmetsVeckotidning
Följare: 57 500
Kvinnor: 92,6%.  Män: 7,4%
Följare i Sverige: 95,2%

Ålder

Profiler

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.