
Hänt i Veckan håller koll på Sveriges nöjesliv och skriver om kändisar och nyheter inom underhållningsbranschen.
Vi träffar tv-stjärnor och artister för intervjuer om deras karriärer, bevakar Sveriges största underhållningsevenemang och skriver om stora populära tv-program som är lägereld för en bred publik. Under veckans gång kan läsarna även hitta uppdateringar om det svenska kungahuset samt rapporter om utländska stjärnor och kungligheter.
Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Hänt i veckan?
hänt.se
Totalt
Räckvidd: 126 000
Upplaga: 52
Prenumeranter: 20%
Kvinnor: 80%
Män: 20%
Storstad: 36%
Övriga landet: 64%
Hänt i Veckan håller koll på Sveriges underhållningsvärld och skriver om personligheter och fenomen inom nöjesbranschen. Vi träffar tv-stjärnor och konstnärer för intervjuer om deras karriärer och intressanta livshistorier. Vi bevakar Sveriges största underhållningsevenemang, som Melodifestivalen, och skriver om populära tv-program som fångar en bred publik. Under veckans gång kan läsarna även hitta uppdateringar om den svenska kungafamiljen samt uppskattade rapporter om utländska stjärnor och kungligheter. I tidningens blandning finns berättelser om vanliga människors ögonöppnande livshistorier och chockerande kriminalhistorier.
Varumärke | Utgåva | Materialdag | Utgivningsdag |
---|---|---|---|
Hänt i Veckan Dubbelnummer | HTN2453 | 2024-12-03 | 2024-12-27 |
Hänt i Veckan | HTN2502 | 2024-12-10 | 2025-01-08 |
Hänt i Veckan | HTN2503 | 2024-12-17 | 2025-01-15 |
Hänt i Veckan | HTN2504 | 2024-12-27 | 2025-01-22 |
Hänt i Veckan | HTN2505 | 2025-01-08 | 2025-01-29 |
Hänt i Veckan | HTN2506 | 2025-01-15 | 2025-02-05 |
Hänt i Veckan | HTN2507 | 2025-01-22 | 2025-02-12 |
Hänt i Veckan | HTN2508 | 2025-01-29 | 2025-02-19 |
Hänt i Veckan | HTN2509 | 2025-02-05 | 2025-02-26 |
Hänt i Veckan | HTN2510 | 2025-02-12 | 2025-03-05 |
Hänt i Veckan | HTN2511 | 2025-02-19 | 2025-03-12 |
Hänt i Veckan | HTN2512 | 2025-02-26 | 2025-03-19 |
Hänt i Veckan | HTN2513 | 2025-03-05 | 2025-03-26 |
Hänt i Veckan | HTN2514 | 2025-03-12 | 2025-04-02 |
Hänt i Veckan | HTN2515 | 2025-03-19 | 2025-04-09 |
Hänt i Veckan Dubbelnummer | HTN2516 | 2025-03-26 | 2025-04-16 |
Hänt i Veckan | HTN2518 | 2025-04-07 | 2025-04-30 |
Hänt i Veckan | HTN2519 | 2025-04-11 | 2025-05-07 |
Hänt i Veckan | HTN2520 | 2025-04-22 | 2025-05-14 |
Hänt i Veckan | HTN2521 | 2025-04-29 | 2025-05-21 |
Hänt i Veckan | HTN2522 | 2025-05-07 | 2025-05-28 |
Hänt i Veckan | HTN2523 | 2025-05-13 | 2025-06-04 |
Hänt i Veckan | HTN2524 | 2025-05-19 | 2025-06-11 |
Hänt i Veckan | HTN2525 | 2025-05-26 | 2025-06-18 |
Hänt i Veckan | HTN2526 | 2025-06-02 | 2025-06-25 |
Hänt i Veckan | HTN2527 | 2025-06-10 | 2025-07-02 |
Hänt i Veckan | HTN2528 | 2025-06-17 | 2025-07-09 |
Hänt i Veckan | HTN2529 | 2025-06-25 | 2025-07-16 |
Hänt i Veckan | HTN2530 | 2025-07-02 | 2025-07-23 |
Hänt i Veckan | HTN2531 | 2025-07-09 | 2025-07-30 |
Hänt i Veckan | HTN2532 | 2025-07-16 | 2025-08-06 |
Hänt i Veckan | HTN2533 | 2025-07-23 | 2025-08-13 |
Hänt i Veckan | HTN2534 | 2025-07-30 | 2025-08-20 |
Hänt i Veckan | HTN2535 | 2025-08-06 | 2025-08-27 |
Hänt i Veckan | HTN2536 | 2025-08-13 | 2025-09-03 |
Hänt i Veckan | HTN2537 | 2025-08-20 | 2025-09-10 |
Hänt i Veckan | HTN2538 | 2025-08-27 | 2025-09-17 |
Hänt i Veckan | HTN2539 | 2025-09-03 | 2025-09-24 |
Hänt i Veckan | HTN2540 | 2025-09-10 | 2025-10-01 |
Hänt i Veckan | HTN2541 | 2025-09-17 | 2025-10-08 |
Hänt i Veckan | HTN2542 | 2025-09-24 | 2025-10-15 |
Hänt i Veckan | HTN2543 | 2025-10-01 | 2025-10-22 |
Hänt i Veckan | HTN2544 | 2025-10-08 | 2025-10-29 |
Hänt i Veckan | HTN2545 | 2025-10-15 | 2025-11-05 |
Hänt i Veckan | HTN2546 | 2025-10-22 | 2025-11-12 |
Hänt i Veckan | HTN2547 | 2025-10-29 | 2025-11-19 |
Hänt i Veckan | HTN2548 | 2025-11-05 | 2025-11-26 |
Hänt i Veckan | HTN2549 | 2025-11-12 | 2025-12-03 |
Hänt i Veckan | HTN2550 | 2025-11-19 | 2025-12-10 |
Hänt i Veckan | HTN2551 | 2025-11-26 | 2025-12-17 |
Format | Dimensioner | Pris | |
---|---|---|---|
![]() | Helsida | 208x278 mm | 40 000 kr |
![]() | Uppslag | 416x278 mm | 77 500 kr |
![]() | Liggande halvsida | 208x139 mm | 28 000 kr |
![]() | Stående Halvsida | 104x278 | 28 000 kr |
![]() | Baksida | 208x253 mm | 47 000 kr |
![]() | Advertorial helsida | 208x278 mm | 48 000 kr |
![]() | Advertorial uppslag | 416x278 mm | 93 000 kr |
De shoppar ofta och gärna, söker nyheter i butiker och passar ofta på att utnyttja rabatter och erbjudanden. De tycker om att ha det fint hemma, letar ofta efter inspiration, och bjuda hem gäster till sitt hem.
De bryr sig om lokalsamhället, håller fast vid traditioner och är inte så förändringsbenägna.
Modeintresserade personer som tycker att det är viktigt att vara attraktiv och fortsätta att se ung ut.
Familjemänniskor som gärna skulle lägga mer tid på sina barn.
Nettoräckvidd: 392 000
Sidvisningar: 1 809 155
Snitt-tid: 02:25 min
Kvinnor: 67%
Män: 33%
Storstad: 40%
Övriga landet: 60%
Startade videoströmmar: 1 760 380
Sidvisningar/besök: 1.57
Unika besökare: 698 931
Mobil/desktop/tablet:
86/9/4
Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)
Hänt.se ger dig de mest fascinerande nyheterna om aktuella händelser inom politik, utrikes, samhälle, kriminalitet, forskning, tech och ekonomi. Här finns även de hetaste nyheterna från nöjesvärlden och kungligheternas liv så du hela tiden är uppdaterad om vad som händer.
Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.
Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.
Vill du samarbeta med någon av våra profiler?
Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.
Besök
Humlegårdsgatan 6
114 46 Stockholm
Tel: 08-57 80 10 00
Postadress
Aller Media AB
Box 27717
115 91 Stockholm
Org# 556002-8325
Fakturadress
Aller Media AB
Box 27717 / 300
115 91 Stockholm