Året Runt

Året Runt plockar fram godbitarna i livet – från den bjudigaste maten till de gamla vackra föremålen som lyser upp vilken måndag som helst.

Här tipsas om snygg stil och små vackra ting som lyser upp vardagen både när det gäller skönhet och inredning. 

I reportagen möter vi både kända personer, kungligheter och vanligt folk som har en intressant historia eller ett annorlunda livsval att dela. 

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Året Runt?

Räckvidd

Print

0

allas.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 130 000

Upplaga: 52

Prenumeranter: 86%

Kvinnor: 82%
Män: 18%

Storstad: 29%
Övriga landet: 71%

Magasinet

Året Runt bjuder på livets goda! Här läser du om folkkära kändisar, kungligheter och berörande reportage. Du får recept på både lättlagade vardagsfavoriter och festliga bjudrätter. Varje vecka har vi piffiga men enkla tips för din stil, hemmet och dina krukväxter. Dessutom antikt, kuriosa och nostalgi! Du får allt du vill veta om mogna kvinnors hälsa, alltid lockande noveller och självklart lagom kluriga kryss. Låt Året Runt bli din guldkant i vardagen!

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag 
Året Runt DubbelnummerART24532024-11-202024-12-27
Året RuntART25022024-11-272025-01-08
Året RuntART25032024-12-042025-01-15
Året RuntART25042024-12-112025-01-22
Året RuntART25052024-12-182025-01-29
Året RuntART25062024-12-302025-02-05
Året RuntART25072025-01-092025-02-12
Året RuntART25082025-01-162025-02-19
Året RuntART25092025-01-232025-02-26
Året RuntART25102025-01-302025-03-05
Året RuntART25112025-02-062025-03-12
Året RuntART25122025-02-132025-03-19
Året RuntART25132025-02-202025-03-26
Året RuntART25142025-02-272025-04-02
Året RuntART25152025-03-062025-04-09
Året RuntART25162025-03-132025-04-16
Året RuntART25172025-03-192025-04-24
Året RuntART25182025-03-252025-04-30
Året RuntART25192025-03-312025-05-07
Året RuntART25202025-04-072025-05-14
Året RuntART25212025-04-142025-05-21
Året RuntART25222025-04-232025-05-28
Året Runt DubbelnummerART25232025-04-292025-06-04
Året RuntART25252025-05-132025-06-18
Året RuntART25262025-05-192025-06-25
Året RuntART25272025-05-262025-07-02
Året RuntART25282025-06-032025-07-09
Året RuntART25292025-06-112025-07-16
Året RuntART25302025-06-182025-07-23
Året RuntART25312025-06-262025-07-30
Året RuntART25322025-07-032025-08-06
Året RuntART25332025-07-102025-08-13
Året RuntART25342025-07-172025-08-20
Året RuntART25352025-07-242025-08-27
Året RuntART25362025-07-312025-09-03
Året RuntART25372025-08-072025-09-10
Året RuntART25382025-08-142025-09-17
Året RuntART25392025-08-212025-09-24
Året RuntART25402025-08-282025-10-01
Året RuntART25412025-09-042025-10-08
Året RuntART25422025-09-112025-10-15
Året RuntART25432025-09-182025-10-22
Året Runt DubbelnummerART25442025-09-252025-10-29
Året RuntART25462025-10-092025-11-12
Året RuntART25472025-10-162025-11-19
Året RuntART25482025-10-232025-11-26
Året RuntART25492025-10-302025-12-03
Året RuntART25502025-11-062025-12-10
Året RuntART25512025-11-132025-12-17

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida225x297 mm81 000 kr
1:a Uppslag450x297 mm177 000 kr
Uppslag i öppningen450x297 mm162 500 kr
Uppslag450x297 mm135 500 kr
3:e Omslag225x297 mm93 000 kr
Baksida225x297 mm97 500 kr
Advertorial Helsida225x297 mm97 200 kr
Advertorial Uppslag450 x 297 mm162 600 kr

Läsaren

Året Runt-läsarna är mycket nöjda med sina liv, vill njuta av nuet och anser att barnen är mycket viktiga och vill lägga sin tid på dom i hög grad. De bryr sig om lokalsamhället, håller fast vid traditioner och är inte så förändringsbenägna. Tänker på miljön genom att sopsortera och handla miljövänligt.

De anser att det är viktigt att hålla fast vid traditioner, och vill fullgöra sina plikter med omgivningen. De shoppar ofta och gärna och passar ofta på att utnyttja rabatter och erbjudanden. De tycker att det är viktigt att sköta om sin kropp och sitt utseende och att leva hälsosamt.

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2023:2

allas.se

Nettoräckvidd: 379 000

Sidvisningar: 439 100

Snitt-tid: 06:00 min

Kvinnor: 53%
Män: 47%

Storstad: 41%
Övriga landet: 59%

Startade videoströmmar: 391 845

Sidvisningar/besök: 1.29

Unika besökare: 263 400

Mobil/desktop/tablet:
83/12/5

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)

Besökaren

De älskar hemmet, familjen och vardagsbestyr. Hemma vill de gärna ha det fint och de letar därför ofta efter inspiration till hemmet. De har även ett stort intresse för trädgård och odling, liksom handarbeten som virkning, stickning och pyssel/DIY.

De äter ofta hälsosamt och älskar att prova ny mat, är öppensinnade och inte fördömande, samt mycket nyfikna. Att hålla sig ung och fräsch värderas högt, vilket gör dem måna om sitt utseende och säsongens modetrender. De är även intresserade av kultur och litteratur

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@aretrunt
Följare: 31 300
Kvinnor: 94,2%.  Män: 5,8%
Följare i Sverige: 97,4%

Ålder

Profiler

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.