Allers

Allers bjuder på kvalitet och inspiration i livet – med allt från vällagade middagsbjudningar och härliga bakrecept, till handfasta tips för hem, handarbete och trädgård. 

Allers är en generös och fördomsfri plats där alla är välkomna med sina historier och erfarenheter. Här lyfts engagerande reportage om spännande livshistorier och stor inspiration för den kreativa och aktiva kvinnan inom allt det goda i livet.

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Allers?

Räckvidd

Print

0

allas.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 224 000

Upplaga: 51

Prenumeranter: 83%

Kvinnor: 81%
Män: 19%

Storstad: 24%
Övriga landet: 76%

Magasinet

Allers vill göra ditt liv enklare, roligare och mer intressant. Här finns reportagen som engagerar, handfasta tips för hem och trädgård, mönster, inspiration, kreativa idéer och fantastiska recept – noga testade och provsmakade i vårt provkök.

Allers är också kryssälskarens självklara val. Här finns Sveriges bästa korsord, en del lättlösta, flera mellansvåra och några riktigt kluriga!

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag 
Allers Dubbelnummer2453 ALL2024-11-252024-12-27
Allers2502 ALL2024-12-022025-01-08
Allers2503 ALL2024-12-092025-01-15
Allers2504 ALL2024-12-162025-01-22
Allers2505 ALL2024-12-232025-01-29
Allers2506 ALL2025-01-072025-02-05
Allers2507 ALL2025-01-142025-02-12
Allers2508 ALL2025-01-212025-02-19
Allers2509 ALL2025-01-282025-02-26
Allers2510 ALL2025-02-042025-03-05
Allers2511 ALL2025-02-112025-03-12
Allers2512 ALL2025-02-182025-03-19
Allers2513 ALL2025-02-252025-03-26
Allers2514 ALL2025-03-042025-04-02
Allers Dubbelnummer2515 ALL2025-03-112025-04-09
Allers2517 ALL2025-03-242025-04-24
Allers2518 ALL2025-03-282025-04-30
Allers2519 ALL2025-04-032025-05-07
Allers2520 ALL2025-04-102025-05-14
Allers2521 ALL2025-04-172025-05-21
Allers2522 ALL2025-04-282025-05-28
Allers2523 ALL2025-05-052025-06-04
Allers Dubbelnummer2524 ALL2025-05-092025-06-11
Allers2526 ALL2025-05-222025-06-25
Allers2527 ALL2025-05-302025-07-02
Allers2528 ALL2025-06-092025-07-09
Allers2529 ALL2025-06-162025-07-16
Allers2530 ALL2025-06-242025-07-23
Allers2531 ALL2025-07-012025-07-30
Allers2532 ALL2025-07-082025-08-06
Allers2533 ALL2025-07-152025-08-13
Allers2534 ALL2025-07-222025-08-20
Allers2535 ALL2025-07-292025-08-27
Allers2536 ALL2025-08-052025-09-03
Allers2537 ALL2025-08-122025-09-10
Allers2538 ALL2025-08-192025-09-17
Allers2539 ALL2025-08-262025-09-24
Allers2540 ALL2025-09-022025-10-01
Allers2541 ALL2025-09-092025-10-08
Allers2542 ALL2025-09-162025-10-15
Allers2543 ALL2025-09-232025-10-22
Allers2544 ALL2025-09-302025-10-29
Allers2545 ALL2025-10-072025-11-05
Allers2546 ALL2025-10-142025-11-12
Allers2547 ALL2025-10-212025-11-19
Allers2548 ALL2025-10-282025-11-26
Allers2549 ALL2025-11-042025-12-03
Allers2550 ALL2025-11-112025-12-10
Allers2551 ALL2025-11-182025-12-17

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida208x278 mm52 500 kr
Uppslag416x278 mm102 500 kr
Liggande halvsida208x139 mm32 000 kr
Stående Halvsida104x278 mm37 000 kr
4:e Omslag208x278 mm61 500 kr
Advertorial helsida208x278 mm63 000 kr
Advertorial uppslag416x278 mm123 000 kr

Läsaren

De har hjärtat på rätta stället, huvudet på skaft och lätt att hitta njutning i livet. De är nyfikna och vetgiriga, generösa och grundliga. Familjen är högt prioriterad.

Intresset för stil och skönhet finns där och de håller gärna koll på nya trender – men prioriterar alltid kvalitet. De gillar även att vara kreativa och ägnar sig gärna åt handarbete, bakning eller fix i trädgården.

Ålder

High Spenders (Index)​

Intressen (index)​

Källa Orvesto Konsument 2023:2

allas.se

Nettoräckvidd: 379 000

Sidvisningar: 439 100

Snitt-tid: 06:00 min

Kvinnor: 53%
Män: 47%

Storstad: 41%
Övriga landet: 59%

Startade videoströmmar: 391 845

Sidvisningar/besök: 1.29

Unika besökare: 263 400

Mobil/desktop/tablet:
83/12/5

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)

Besökaren

De älskar hemmet, familjen och vardagsbestyr. Hemma vill de gärna ha det fint och de letar därför ofta efter inspiration till hemmet. De har även ett stort intresse för trädgård och odling, liksom handarbeten som virkning, stickning och pyssel/DIY.

De äter ofta hälsosamt och älskar att prova ny mat, är öppensinnade och inte fördömande, samt mycket nyfikna. Att hålla sig ung och fräsch värderas högt, vilket gör dem måna om sitt utseende och säsongens modetrender. De är även intresserade av kultur och litteratur

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@allers
Följare: 59 000
Kvinnor: 92,3%.  Män: 7,7%
Följare i Sverige: 93,1%

Ålder

Profiler

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.