Allas

Allas bjuder in till en lyxig lässtund! En tidning fylld med allt mellan himmel och jord – trendspaningar inom mode och skönhet, tips och råd för den inredningsintresserade och smarriga och enkla recept för alla tillfällen.

Allas ger läsaren både avkoppling och energi. Reportage och läsarberättelser berättar om människor med intressanta tankar och vägval och ämnen som relationer, hälsa och andlighet. De engagerande novellerna ger lagom paus i vardagslivet och korsorden välbehövlig hjärngympa. 

Vill du annonsera eller samarbeta kreativt tillsammans med Allas?

Räckvidd

Print

0

allas.se

0

Totalt

0

Print

Räckvidd: 195 000

Upplaga: 52

Prenumeranter: 81%

Kvinnor: 84%
Män: 16%

Storstad: 25%
Övriga landet: 75%

Magasinet

Veckotidningen Allas ger dig alltid säsongens mode, skönhet och inredning. Läs om relationer, kärlek, lust och hälsa och möt människor med starka berättelser i våra reportage. Njut av enkla men festliga recept för alla tillfällen och koppla av med våra lätta kryss.

Utgivning 2025

VarumärkeUtgåvaMaterialdagUtgivningsdag 
Allas DubbelnummerALA24532024-11-252024-12-27
AllasALA25022024-12-022025-01-08
AllasALA25032024-12-092025-01-15
AllasALA25042024-12-162025-01-22
AllasALA25052024-12-232025-01-29
AllasALA25062025-01-072025-02-05
AllasALA25072025-01-142025-02-12
AllasALA25082025-01-212025-02-19
AllasALA25092025-01-282025-02-26
AllasALA25102025-02-042025-03-05
AllasALA25112025-02-112025-03-12
AllasALA25122025-02-182025-03-19
AllasALA25132025-02-252025-03-26
AllasALA25142025-03-042025-04-02
AllasALA25152025-03-112025-04-09
AllasALA25162025-03-182025-04-16
AllasALA25172025-03-242025-04-24
AllasALA25182025-03-282025-04-30
AllasALA25192025-04-032025-05-07
AllasALA25202025-04-102025-05-14
AllasALA25212025-04-172025-05-21
Allas DubbelnummerALA25222025-04-282025-05-28
AllasALA25242025-05-092025-06-11
AllasALA25252025-05-162025-06-18
AllasALA25262025-05-222025-06-25
AllasALA25272025-05-302025-07-02
AllasALA25282025-06-092025-07-09
AllasALA25292025-06-162025-07-16
AllasALA25302025-06-242025-07-23
AllasALA25312025-07-012025-07-30
AllasALA25322025-07-082025-08-06
AllasALA25332025-07-152025-08-13
AllasALA25342025-07-222025-08-20
AllasALA25352025-07-292025-08-27
AllasALA25362025-08-052025-09-03
AllasALA25372025-08-122025-09-10
AllasALA25382025-08-192025-09-17
AllasALA25392025-08-262025-09-24
AllasALA25402025-09-022025-10-01
AllasALA25412025-09-092025-10-08
AllasALA25422025-09-162025-10-15
AllasALA25432025-09-232025-10-22
Allas DubbelnummerALA25442025-09-302025-10-29
AllasALA25462025-10-142025-11-12
AllasALA25472025-10-212025-11-19
AllasALA25482025-10-282025-11-26
AllasALA25492025-11-042025-12-03
AllasALA25502025-11-112025-12-10
AllasALA25512025-11-182025-12-17

Annonsformat

FormatDimensionerPris
Helsida208x278 mm47 000 kr
Uppslag416x278 mm91 500 kr
Liggande halvsida 208x139 mm32 500 kr
Stående Halvsida104x278 mm32 500 kr
4:e Omslag208x253 mm56 000 kr

Läsaren

De är levnadsglada och hyllar det vackra och roliga i livet. De njuter av att äntligen få tid för sig själva i livet – barnen behöver inte samma uppmärksamhet, jobbet har de landat och nu är det dags för egentid med fokus på deras intressen.

Ålder

High Spenders (Index)

Intressen (index)

Källa Orvesto Konsument 2023:2

allas.se

Räckvidd: 379 000

Sidvisningar: 439 100

Snitt-tid: 06:00 min

Kvinnor: 53%
Män: 47%

Storstad: 41%
Övriga landet: 59%

Startade videoströmmar: 392 000

Sidvisningar/besök: 1.29

Unika besökare: 263 400

Mobil/desktop/tablet:
83/12/5

Ålder

Källa: Google Analytics genomsnittlig vecka dec 2023, Orvesto Konsument 2023:2 (nettoräckvidd, demografi)

Besökaren

De älskar hemmet, familjen och vardagsbestyr. Hemma vill de gärna ha det fint och de letar därför ofta efter inspiration till hemmet. De har även ett stort intresse för trädgård och odling, liksom handarbeten som virkning, stickning och pyssel/DIY.

De äter ofta hälsosamt och älskar att prova ny mat, är öppensinnade och inte fördömande, samt mycket nyfikna. Att hålla sig ung och fräsch värderas högt, vilket gör dem måna om sitt utseende och säsongens modetrender. De är även intresserade av kultur och litteratur

Format

Se formaten på Ocast

Sociala medier

Facebook
@allasveckotidning
Följare: 65 800
Kvinnor: 88%.  Män: 12%
Följare i Sverige: 92,8%

Ålder

Instagram
@allas.se
Följare: 16 000
Kvinnor: 92.4 %  Män: 5.8%
Följare i Sverige: 81.9%

Ålder

Nyhetsbrev
Registrera dig
Följare: 153 000

Profiler

Genom Aller Medias profiler når ni som varumärke en bred målgrupp och sätter ert budskap i en trovärdig kontext. Våra profiler skapar en djupare relation till målgruppen genom en pålitlig röst. Vi jobbar både med ett antal inhouseprofiler och en större mängd externa profiler beroende på varumärke och kampanj.

Några av våra inhouseprofiler är Brita Zackari, Elsa Billgren, Fredrik Nylén, Sandra Beijer, Sofi Fahrman, Sofia Wood, Sara Biderman.

Vill du samarbeta med någon av våra profiler?

Creative Studio

Aller Medias Creative Studio är en inhouse-byrå med uppdrag att konceptualisera, förmedla och distribuera kampanjer för alla Aller Medias B2B-kunder. Med en kombination av digitala kanaler, live shopping och print skapar vi en integrerad kampanj med hög räckvidd och högt genomslag under kampanjperioden. Vi når målgruppen i ett framåtlutat läge, när de söker efter inspiration, avkoppling och underhållning – för att öka köpintentionen och driva till köp.