Native Print​

Native print är annonsmärkta artiklar i våra framtagna så att de passar in det övriga redaktionella innehållet. Här jobbar vid med storytelling och långläsning men kan även vara produktnära med inspirerande plocksidor. Genom vår print native får du möjlighet att nå ut med mycket information och inspiration och genom starkt berättande sätter vi varumärket eller produkten i sammanhang som får läsaren att vilja läsa länge.

VAD?

Native print är annonsmärkta artiklar i samma manér och tonalitet som det övriga innehållet i magasinet, skapade för möjlighet till fördjupning och långläsning. Genom starkt berättande sätter vi varumärket eller produkten i sammanhang som får tittaren att vilja läsa länge.

VARFÖR?

Native print är utmärkt när ni vill inspirera, vägleda och informera era befintliga, och nya, kunder och när ni har mycket ni vill förmedla. Här får ni en fin räckvidd kombinerat med möjligheten att bygga eller fördjupa relationen med våra läsare.

NÄR?

Native print med storytelling är ett effektivt sätt för att förklara och visa upp din produkt eller tjänst på ett fördjupande sätt. Här bygger ni varumärke och fördjupar relationer med våra läsare. Här finns också möjlighet till banderoll, bokmärke, kuponger eller sampling.

Native engagerar​

Via Aller Medias magasin kan du nå 1,5 miljoner läsare med högt observationsvärde. Du som annonsör syns i rätt kontext, i en positiv miljö med litet annonsbrus.

Aller Medias print native engagerar i högre grad.
När vi ser till våra konkurrenter får Aller Media högst engagemangsvärden på samtliga parametarar, våra nativeartiklar läses även mer noggrant och får något högre observationsvärde.*

29%
Med ett printinförande i samtliga Aller Medias titlar har du möjlighet att nå 29% av Sveriges kvinnor mellan 16-80 år.

40 minuter
Våra läsare spenderar i snitt 40 minuter med våra tidningar och läser den ofta vid flera tillfällen.

Obs-värden Aller Media 
Uppslag 67%
Helsida 64%
Halvsida 56%
Bilaga 66%

Mer tid med läsaren

I native print finns möjligheten till fördjupning med mer inspiration och information. Här skräddarsyr vi innehåll efter brief och ni som kund har möjlighet att påverka innehållet samt produktplacera.

Pris varierar mellan våra olika titlar, men du kan alltid välja mellan en helsida eller ett uppslag.

Ingår: Aller Media Creative Studio skriver text, bildsätter (med stockbilder eller kunds bilder) och formger sidorna i ett manér som faller naturligt in i det redaktionella materialet.

Ingår ej: Fotografering/framtagande av nya bilder.

Rättigheter: (3 mån) organiskt för annonsörens egna kanaler

Utgivning och materialdag: Native print ska vara godkänd och levereras en vecka före angiven materialdag (vanligtvis ca en månad innan utgivning).

Utgivningsplan för respektive titel hittar du på Ocast.

KPI: Räckvidden beror på respektive magasins upplaga. Se aktuell siffra på Ocast.

Kreativa tillägg
I native print har vi även möjlighet att skapa banderoll, bokmärke eller integrera kupong och doftprov. 

Läs mer…