För att skapa en effektiv kampanj krävs rätt mediekanal, målgrupp, kampanjbudskap och relevant reklammaterial. Vi skräddarsyr dagligen kampanjer för att våra kunder ska nå ut till rätt målgrupp på bästa sätt. Men hur tas reklammaterialet emot av målgruppen?
Vi erbjuder effektmätningar för att följa upp vad målgruppen tycker och tänker om kampanjen. Dessa mätningar ger värdefulla insikter och rekommendationer för framtida kampanjer.
Aller Media erbjuder effektmätningar för annonskampanjer som går både digitalt och i print samt en cross-effektmätning för större kampanjer som går över flera kanaler.
Mätningarna utvärderar bl.a. observation, avsändartydlighet, varumärkeskoppling, budskapsförståelse och action.
Samarbetspartner:
RAM – Research and Analysis of Media
RAM är Aller Medias leverantör av panelkopplade kampanjmätningar, de finns i 15 länder och har en av världens största referensdatabaser.
Effektmätning
Aller Medias print effektmätning utvärderar hur stor andel av målgruppen som kommer ihåg att de har sett annonsen, vad de tycker om den och om de har eller planerar att agera till följd av annonsen. I rapporten ingår ett referensvärde och analys.
Det kan vara annons, bilagor, native eller saché.
Analysområden:
Vi har ca 9.000 mätningar i vår databas.
Effektmätning
Aller Medias print effektmätning utvärderar hur stor andel av målgruppen som kommer ihåg att de har sett annonsen, vad de tycker om den och om de har eller planerar att agera till följd av annonsen. I rapporten ingår ett referensvärde och analys.
Det kan vara annons, bilagor, native eller saché.
Analysområden:
Vi har ca 9.000 mätningar i vår databas.
Kampanjmätning
En total kampanjeffektmätning utvärderar större kampanjer som går över flera kanaler. Mätningen visar bl.a. observation, avsändartydlighet, varumärkeskoppling, budskapsförståelse och action. Den utvärderar även synergieffekter av en kanal vs flera kanaler samt lyftvärden mellan exponerad vs icke-exponerad grupp.
Det finns möjlighet att skräddarsy upp till 3 frågor.
Analysområden:
Vill du testa en befintlig eller en ny produkt?
Målgruppen har aldrig fel.
Vi tar hand om rekrytering av respondenter, utskick, uppföljning av frågor och sammanställning av testresultaten. Förutom värdefulla fakta och insikter får ni även bevisade claims och en stämpel, perfekta att använda i er framtida marknadsföring.
Efter avslutad undersökning får ni en dekal att använda på era produkter och förpackningar. Det är en tydlig stämpel som attraherar uppmärksamhet och skänker trovärdighet.
Besök
Humlegårdsgatan 6
114 46 Stockholm
Tel: 08-57 80 10 00
Postadress
Aller Media AB
Box 27717
115 91 Stockholm
Org# 556002-8325
Fakturadress
Aller Media AB
Box 27717 / 300
115 91 Stockholm