Hänt.se lyfter tillsammans med OTW humorn i svenska kändisars vardagsliv
När Hänt.se går ut med en landsomfattande kampanj står oväntade möten mellan svenska kändisar och deras fans i centrum. Först ut i kampanjen ”Har du bara kändisar på hjärnan?” är Maria Montazami och Martin Melin.
– Det är första gången vi gör gemensam sak med kändisarna vi skriver om. Med en mix av deras personlighet och en stor portion humor tror vi att kommunikationen kommer att uppskattas av många, säger Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare för Häntgruppen.
Den landsomfattande kampanjen ska göra hänt.se till den självklara destinationen för nyheter om nöje och kändisar. Konceptet bygger på att de flesta blir starstrucked till och från, även kändisarna själva. I ”Har du bara kändisar på hjärnan?” bjuder Maria Montazami och Martin Melin med humor, värme och självinsikt på sig själva.
För koncept, produktion och distribution står OTW och Hänts redaktionella team.
– Forskare menar att en normal hjärna kan känna igen ungefär 5 000 personer, och majoriteten av dem består förstås av TV-personligheter, dokusåpadeltagare, idrottsstjärnor, artister och influencers. Kort sagt – vi har alla kändisar på hjärnan. Det ville vi ta fasta på och spegla det absurda som kan uppstå i mötet mellan oss ”vanliga” människor och kändisar, säger David Bexelius, utvecklingsansvarig på OTW.
Kampanjen fokuserar på medier som bär det rörliga berättandet med ljud bäst, som VOD. Som komplement körs större digitala impact-format utomhus och på platser där målgruppen rör sig, som i landets köpcentrum och gallerior, samt på sociala plattformar som Snapchat och TikTok + YouTube.
Hänt.se är sprunget ur veckotidningarna Hänt i Veckan och Hänt Extra och är idag Sveriges största digitala mötesplats för nöjesjournalistik.
Projektgrupp Aller Media
- Hanne Nikolaisen, Head of Marketing
- Emelie Perckwall, Head of Strategy & M&A
- Tobias Wixtröm, Chefredaktör och ansvarig utgivare Hänt-gruppen
- Anders Burström, Redaktionschef Hänt-gruppen
Projektgrupp OTW
- Malin Lundberg Aguilera, Account Director
- Caroline Grahl, Projektledare
- Carl-Johan Baun, Head of Performance
- Lisa Sandström, Social Media Specialist
Produktion OTW
- David Bexelius, Regi & manus
- Martina Håkanssom, produktionsledare
- August Sandström, DOP
- Katja Norsebäck, Redigerare
- Jeppe Gross, ljud & ljudmix
- Anton Enbom, ljud
- Martin Schrammel, grafik
- Jonatan Sellberg, gaffer
- Theo Lundqvist , B-foto
- Kasper Duus, B-foto
- Miles Lembke, grade
- Joachim Svärdh, Stillbildsfotograf
- Anna-Mahina Köhlin-Mantha, Produktionsassistent
- Amanda Edin, props
- Alice Fagerlund, assistant
- Louise Stangel, MUA