Vi skapar skräddarsydda innehållskampanjer genom att kombinera insikter, analys och kreativitet. Vi utvecklar kampanjer som inte bara syns utan också gör skillnad för våra kunder.
Våra koncept är skalbara och anpassade efter kundens målgrupper och kan tas ut i alla plattformar beroende på budget,.
Vårt team av kreatörer, tillsammans med våra redaktioner och profiler, skapar innehåll som inte bara är relevant och engagerande utan också perfekt anpassat i tonalitet. Genom djupgående insikter i målgruppens preferenser och beteenden skräddarsyr vi varje kampanj för att maximera engagemang.
Vi utvecklar en stark innehållsidé som vi sprider genom våra varumärkens kanaler under konceptet Native Advertising. Här når vi inte bara ut, utan också in hos vår publik.
Utöver detta använder vi flera annonsformat i våra 360-koncept, såsom display, OLV och våra profiler/influencers, för att förstärka vår närvaro.
Med ett 360-koncept maximerar vi potentialen för att ert budskap effektivt når fram, oavsett var målgruppen befinner sig eller vilken enhet de använder.
”
Människor kanske glömmer vad du sa, men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna.
Vi ser att mottagare som träffas av och observerar ett kampanjbudskap i flertalet kanaler inom Aller Media påverkas i betydligt högre grad än de som enbart träffas av och observerar någon del av kampanjen.
Insikterna baseras på snittet av 7 totalmätningar av flerkanalskoncept inom flertal branscher under 2024, (3100 IP) där vi jämför de som har sett någon del av kampanjen med de som har sett den i samtliga kanaler. Utfallet ger en fin indikation kring den påverkan som sker när man möts av en kampanj i flera kanaler.
Insikter kring påverkan av flerkanalskoncept*:
Genom att mottagaren i ett flerkanalskoncept möts av både välriktad kommunikation i fördjupande kampanjformat som skapar engagemang och bygger varumärkesvärden kombinerat med uttag i räckviddsformat så påverkar man mottagarna på flera nivåer och vi ser positiva indikationer på samtliga frågeställningar inom undersökningen.
Vi ser en fin indikation på att de som träffas av kampanjbudskapet i samtliga kanaler i mycket högre grad engagerar sig när det gäller att både rekommendera och diskutera innehållet i kampanjen med andra.
Vi ser att samtliga actionparametrar ökar för de som har sett alla delar i ett flerkanalskoncept jmf med de som enbart har sett någon del.
Besök
Humlegårdsgatan 6
114 46 Stockholm
Tel: 08-57 80 10 00
Postadress
Aller Media AB
Box 27717
115 91 Stockholm
Org# 556002-8325
Fakturadress
Aller Media AB
Box 27717 / 300
115 91 Stockholm