Branded Episode​

Via Branded Episode erbjuder vi en exklusiv möjlighet att integrera ditt budskap i hjärtat av vårt redaktionella innehåll via en skräddarsydd episod av våra uppskattade videoserie.

Ett branded episode innebär ett samarbete mellan annonsör och redaktion där att vi skapar en hel episod av en redaktionell videoserie runt en annonsörs kampanj eller ett fokusområde. Annonsören blir då en del av berättelsen i avsnittet, i samråd med Aller Media.

Genom att samarbeta med oss får annonsörens varumärke en exklusiv plats där redaktionens oberoende åsikter stärker budskapet och skapar trovärdighet för annonsörens varumärke.

Annonsören har möjlighet att påverka avsnittet genom att ge produktionen sina produkter, idéer kring vad de vill lyfta och eventuella önskemål. Annonsören har inte inflytande över det kreativa innehållet då det är en redaktionellt producerad video

VAD?

Ett branded episode innebär att en annonsör blir en del av ett annonsmärkt avsnitt ur en av våra redaktionella videoserier. Annonsören synliggörs i vinjetten och ges möjlighet att integrera produkter utifrån det redaktionella innehållet.

VARFÖR?

Den naturliga exponeringen i vårt redaktionella videoinnehåll stärker annonsörens budskap, skapar redaktionell trovärdighet och dessutom en unik association till våra varumärken och eventuella profiler.

NÄR?

Branded episode används när annonsören vill skapa kännedom och preferens eller utbilda en specifik målgrupp. Den unika miljön hjälper även till vid bland annat branding och positionering.

Produktion

Ingår: Produktion av ett redaktionellt avsnitt inom den valda videoserien där annonsören är avsändare. Det innebär också att produkten integreras och syns även i avsnittets inledande vinjett.

Period: 4 veckor (leveransgaranti inom 6 veckor)

KPI: 300 000 garanterade 3s plays på sajt och
50 000 estimerade 3s plays i SoMe

Q&A

Hur mycket kan annonsören påverka?

Redaktionen beslutar kring avsnittets innehåll och hur det utformas. Annonsören har möjlighet att lämna önskemål om vad som ska lyftas kring varumärket/produkten i samråd med Aller Media. Den redaktionella trovärdigheten ska genomsyra ett branded episode och smälta in i seriens övriga avsnitt.

Ingår korrvändor?

Nej. Undantag om det finns strikta policies kring en produkt. Videon kommer inte spelas in igen, men segment kan då klippas bort.

Läggs avsnittet alltid ut på SoMe?

För de varumärken som har SoMe läggs det ut organiskt.

Annonsmärks avsnittet?

Ja, för att upprätthålla transparens annonsmärker vi avsnittet både på sajt och SoMe, både i avsnittet och inbränt i loggan, samt i caption i SoMe.

Ingår billboard?

Nej. Däremot bränns annonsören in i formatets vinjett.

Hur säkerställer vi att en annan billboard inte visas innan videon?

Vi styr bort billboards från branded episodes.

Styrs även prerolls bort?

Nej, men de kan köpas loss av annonsören för avsnittet.

Syns andra varumärken i avsnittet?

Vi lyfter inga andra varumärken i avsnittet. Vid behov för det redaktionella berättandet kan det dock förekomma produkter från andra varumärken, men utan att varumärket/loggor syns.

När ska produkter som ska vara med i avsnittet finnas tillgängliga?

På inspelningsdagen.

Vad är skillnaden på formatsponsring och branded episode?

Formatsponsring innebär ett sponsorskap av en hel videoserie genom en billboard med syfte att skapa association till formatet. Möjlighet finns tillhanda ge redaktionen produkter utefter produktionsbehov. Ett branded episode har istället som syfte att lyfta en annonsörs varumärke/produkt i det redaktionella videoinnehållet och skapa ett berättande med utgångspunkt från annonsören.

Redaktionella videoserier

Skönhet

Manikyrdrömmar

Manikyrdrömmar lär sin publik att göra fina naglar hemma. Vi inspireras av den kända nagelterapeuten frida selkirk som visar oss nagelmanikyrer som är lätt att göra själv hemma. Allt från det trendigaste till det mest klassiska.

Hårtrender

Feminas succéformat för allt med hår. Feminas hårexpert visar oss sina bästa tips och knep på hur man stylar och gör olika frisyrer på sig själv.

Mina skönhetsfavoriter

Feminas nya format om skönhet för den mogna kvinnan! Se och följ dina favoritprofiler - skådespelerskor, programledare, etc - när de gör sin skönhets- eller sminkrutin hemma framför spegeln.

Allt du vill veta om

Allt du vill veta om är ett skönhetsformat där elles skönhetsredaktör carin hellman går igenom "allt du vill veta" om olika skönhetsprodukter. Det kan vara produkter som brun utan sol, retinol eller c-vitamin.

Min rutin

I min rutin avslöjar omtyckta profiler sina skönhetsknep och råd för en välmående hy. Ett inspirerande och instruerande format som riktar sig till alla skönhetsintresserade.

Mat & Dryck

Vegetariskt med lyxkant

Matformat med fokus på vegetarisk matlagning. Catarina visar inte bara hur du lyckas med god vegomat, hon lär dig också plating, då en snygg servering av maten är något många tittare vill lära sig.

Mat med Markiz

Markiz tainton tar populära rätter och höjer dem till nästa nivå i sina nytänkande fusions. Här serveras tittaren lätta och goda recept som kan lagas ihop med hela familjen.

Matbitar

Snabba, enkla och inspirerande matrecept och desserter med en lyxig touch. Formatet är stående och anpassat för some.

Drinkar & cocktails

Här inspireras du till enkla, goda och trendiga dryckesrecept som kommer göra tjejmiddagen eller minglet till en riktig succé. Formatet är stående och anpassat för some.

Bakat och klart

I detta bakformat inspireras vi till härlig bakning av emma brink rask som driver brinken bakar. Hon inspireras själv av proffsens recept, men tar ner dem på en enklare nivå.

Mode

Min Look

I Min look får vi följa med in i bland annat Hedda Stiernstedt, Peg Parneviks, Engla Löfs och Clara Hallencreutz garderober, där de delar med sig av sina bästa stylingknep och visar upp sina favoritplagg.

ELLE stylar

Modeinspiration och trender från elles stylingredaktör josefine kanth. Tittaren får stylingtips och förslag på outfits med ett plagg i fokus för varje avsnitt. Skapas i både liggande och stående format och kan göras shoppable.

Femina stylar

Med hjälp av Feminas modechef Jennie Fredriksson hjälper Femina vanliga kvinnor i olika åldrar och bakgrund att utveckla sin stilistiska personlighet t.ex. genom val av kläder,smycken, skor och hår.

Övrigt

Min hälsa

I Min hälsa guidar psykologer, läkare och forskare dig till svaren på några av de vanligaste frågorna när det kommer till hälsa, relationer och välmående.

Vad är grejen med

Kulturprofilen emma grey munthe förklarar på sitt effektiva och inspirerande sätt, vad som är grejen med olika kulturella fenomen. I allt från mystiken kring banksy eller andy warhlds brilloboxarna, till vad är egentligen grejen med breakfast at tiffanys?

Decodrömmar

Decodrömmar tipsar och inspirerar kring allt ifrån att inreda lilla ettan till hur du stylar ditt soffbord och bäddar sängen som på hotell. Med hjälp av en inredningsexpert ger vi tittaren enkla och effektiva tips och knep på hur du kan inreda ditt hem.