Bilagor & Varuprover

Vill du göra ett bestående avtryck hos våra läsare?

Blada i en egen bilaga så ni når era kunder när de mår som bäst. Våra läsare har själva valt sin tidning, därför blir allting som hör ihop med den extra välkommet.

Bilagor i våra tidningar fungerar väldigt bra, generellt sett ger bilagor högre obs-värden än en traditionell annons. De berör och skapar engagemang och är även direkt köputlösande.

Vi ser många rent digitala företag som ökar sina investeringar i bilagor för att utveckla sin affär (ex apotea.se, booking.com).

För mer information om bilagor och varuprover

Varuprover och klistrade bilagor i magasin

Nå en köpstark målgrupp med varuprover Låt konsumenterna upptäcka och prova nya produkter med hjälp av varuprover/sachér.

Pris & vikt
Vikt: 0 – 20 gram
Magasin: Från 1,60 kr/st
Familj*: Från1,40 kr/st
Kändis/SvD: Från 1,60 kr/st

Vikt: 21 – 40 gram
Magasin: Från 1,85 kr/st
Familj: Från 1,70 kr/st
Kändis/SvD: Från 1,90 kr/st

Vikt: 41 + gram
På förfrågan

Öka köpintention och Engagemang med varuprover

80% av Aller Medias läsare testar de varuprover som finns med i tidningarna. Ofta har annonser med varuprover högre engagemang och köpintention än traditionella annonser.

Många läsare upplever också ett mervärde och blir
positivt inställda till annonsören.

Varför saché och varuprov?

Högre effekter på engagemang och agerande än traditionella annonser.

Högre avsändaridentifikation, och upplevd nytta. Driver positiva associationer till annonsör.

Köputlösande! Driver högre köpintention än traditionella annonser.

Riktlinjer

Dessa riktlinjer gäller generellt för att produktionstekniskt fungera i alla Aller Medias titlar. Mer specifika anpassningar kan i undantagsfall göras för enskilda varumärken.

Kontrollera alltid i förväg vad som gäller för just ditt upplägg.

  • Saché/klistrad bilaga: normalt minimimått 60x60mm (undantag kan medges efter kontroll).
  • Formen på sachén ska ha raka kanter, annars tillkommer manuell inklistring vilket medför extra kostnad.
  • Bilagan eller varuprovet punkt-klistras på specifik sida/plats i tidningen. (Redaktionen bestämmer vilken sida om begärd placering ej är offererad).
  • Placeringsskiss från kunden är obligatoriskt, annars klistras bilagan där vi bedömer att den passar bäst.
  • Vanligast för medskick av varuprov/saché är att gå i prenumerationsupplagan. Ofta fungerar även lösnummerupplaga. Dock kan då en extra hanteringskostnad tillkomma. (Kontrollera med din kontakt!)
  • Prenumerations-upplagan kan segmenteras, men vid lösnummerupplaga gäller hela upplagan. (Tänk på att endast ca 50% av lösnummerupplagan når läsare).
  • Alla typer av bilagor i kändistitlarnas (Svensk Damtidning, Hänt i veckan, TV-Guiden, Hänt Extra) lösnummerupplaga medför extra åtgärder och påverkar produktionsprocessen. De måste därför förplaneras/godkännas separat.