Vi möter miljontals kvinnor varje år – ofta flera gånger om dagen. Det ger oss en unik förståelse för målgruppen, men också för hur innehåll, kontext och kanaler påverkar beslut och beteenden.
Som ett av Sveriges största mediehus har vi både kraft och ansvar. Därför lyssnar vi, analyserar och delar med oss av den kunskap vi samlar in. I våra rapporter utforskar vi allt från kvinnors vardag och drivkrafter, till flerkanalens effekt, kontextens betydelse och konsumtionsbeteenden.
Resultaten hittar du i rapporterna nedan.
Aller Media Retail Report ger insikter om kvinnors konsumtion och detaljhandelns utveckling i en föränderlig tid.
Aller Media Insight har genomfört en nordisk studie som lyfter fram kvinnors roll som nyckelbeslutsfattare i ekonomin – och nu är den svenska rapporten här! Upptäck vem som har det ekonomiska ansvaret i hushållet, hur kvinnor ser på sin framtida ekonomi, och deras syn på hållbarhet och konsumtion.
Syftet med denna rapport är att undersöka hur påverkan skiljer sig när ett kampanjbudskap observeras i flera kanaler jämfört med när endast en del av kampanjen setts.
I Aller Medias nya studie ”1 + 1 = Tre: Kontexteffekt och varumärkesgnuggning” dyker vi ner i temat kontexteffekt, spillover-effekt, överexponering, synergier och varumärkesgnuggning. Studien har genomförts tillsammans med HUI Research och i dialog med forskare från Handelshögskolan i Stockholm.
I samband med rapportsläpp bjuder vi in till eventet She Talks. Var med när vi delar kunskap om den kvinnliga målgruppen, få exklusiva insikter och träffa experter!
Håll utkik i våra kanaler för nästa tillfälle!
Besök
Humlegårdsgatan 6
114 46 Stockholm
Tel: 08-57 80 10 00
Postadress
Aller Media AB
Box 27717
115 91 Stockholm
Org# 556002-8325
Fakturadress
Aller Media AB
Box 27717 / 300
115 91 Stockholm