Upptäck kraften i insikter – om kvinnor, medier och konsumtion

Vi möter miljontals kvinnor varje år – ofta flera gånger om dagen. Det ger oss en unik förståelse för målgruppen, men också för hur innehåll, kontext och kanaler påverkar beslut och beteenden.

Som ett av Sveriges största mediehus har vi både kraft och ansvar. Därför lyssnar vi, analyserar och delar med oss av den kunskap vi samlar in. I våra rapporter utforskar vi allt från kvinnors vardag och drivkrafter, till flerkanalens effekt, kontextens betydelse och konsumtionsbeteenden.
Resultaten hittar du i rapporterna nedan.

Aller Media Retail Report

Aller Media Retail Report ger insikter om kvinnors konsumtion och detaljhandelns utveckling i en föränderlig tid.

Women – Key decision drivers

Aller Media Insight har genomfört en nordisk studie som lyfter fram kvinnors roll som nyckelbeslutsfattare i ekonomin – och nu är den svenska rapporten här! Upptäck vem som har det ekonomiska ansvaret i hushållet, hur kvinnor ser på sin framtida ekonomi, och deras syn på hållbarhet och konsumtion.

Kraften i flerkanalskoncept

Syftet med denna rapport är att undersöka hur påverkan skiljer sig när ett kampanjbudskap observeras i flera kanaler jämfört med när endast en del av kampanjen setts.

1 + 1 = Tre!

I Aller Medias nya studie ”1 + 1 = Tre: Kontexteffekt och varumärkesgnuggning” dyker vi ner i temat kontexteffekt, spillover-effekt, överexponering, synergier och varumärkesgnuggning. Studien har genomförts tillsammans med HUI Research och i dialog med forskare från Handelshögskolan i Stockholm.

Fler rapporter

Framsida-She-Report-hormonhälsa-1024x576
Hälsan, hetsen, hormonerna
She Report 2024 - 241204-1
Maten, makten & måltiderna
She Report 2023 - Relationer, närhet och ensamhet - Omslag 2
Relationer, närhet och ensamhet
She Report 2023 - Mat som identitetsmarkör Omslag 16-9
Mat som identitetsmarkör
She Report 2023 - 231116 2
Att hitta hem
Omslag She Report 2023 - 230503
Den ekonomiska hälsan
She Report – Kvinnor 50+ 221012
Kvinnor 50+
She Report 6 Omslag 16-9
Hållbar livstil & identitet
She Report 5 Omslag 16-9
Kvinnor & Selfcare
She Report Omslag 2101 16-9
Kvinnor & Ekonomi
She Report 1920
Tid för en ny generations mamma
She-Report-kvinnor-karrar-o-balans
Kvinnor, Karriär & Balans
She_report hållbar konsumtion Omslag
Hållbar konsumtion

She Talks

I samband med rapportsläpp bjuder vi in till eventet She Talks. Var med när vi delar kunskap om den kvinnliga målgruppen, få exklusiva insikter och träffa experter!

Håll utkik i våra kanaler för nästa tillfälle!