Om Aller media

Aller media är en av Sveriges marknadsledande aktörer inom populärpress. Vi har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla våra läsare. Vi är stolta över att Aller medias tidningar är de mest lästa och uppskattade – ett par av dem sedan mer än hundra år.

Aller Media AB är en del i Allerkoncernen, Nordens största populärpressföretag. Koncernen har verksamhet i Danmark, Sverige, Norge och Finland och ägs till 100 procent av danska Carl Aller Etablissement A/S (CAE). Sammantaget har koncernen en upplaga på 2,9 miljoner veckotidningar per vecka.

Ett medieföretag med tidningen närmast hjärtat

Svenska Aller media ger idag ut 36 egna tidskrifter och ytterligare 6 genom halvägda Frida förlag.  Många av dessa är marknadsledande inom sina segment.

Aller media i siffror

  • 79 % av alla kvinnor och 60 % av alla vuxna läser någon av våra tidningar under ett år (Orvesto Konsument Helår 2014)
  •  Varje månad läser ca 3,2 miljoner svenskar en eller flera tidningar som ges ut av Aller media (Orvesto Konsument Helår 2014)
  •  Aller medias totala upplaga är ca 1,8 miljoner exemplar (TS 2014: helår, 23 titlar)
  •  9 av de 10 mest lösnummersålda titlarna i handeln kommer från Aller media (Nielsen, senaste 6 mån tom v. 09/2015, volym)
  •  Aller medias redaktionella webbplatser, med varumärken som Svenskdam.se, Jaktjournalen.se, Elle.se, MaBra.com, Chic.se, Cafe.se och Hänt,se, i spetsen, har ca 970 000 besökare varje vecka och 4,4 miljoner sidvisningar. Blogg.se har cirka 1,7 miljoner unika besökare och ca 7,5 miljoner sidvisningar varje vecka. (AT Internet snitt senaste 4 veckorna tom v 09/2015)

Topp 10 listan

1. TV-GUIDEN ALLER MEDIA

2. HÄNT EXTRA ALLER MEDIA

3. HEMMETS VECKOTIDNING ALLER MEDIA

4. ALLERS ALLER MEDIA

5. SVENSK DAMTIDNING ALLER MEDIA

6. ALLAS ALLER MEDIA

7. HÄNT I VECKAN ALLER MEDIA

8. ÅRET RUNT ALLER MEDIA

9. HEMMETS JOURNAL EGMONT

10 HÄNT BILD ALLER MEDIA

(Nielsen, senaste 6 mån t o m v. 50 2014, volym)

Mission och affärsidé

Aller medias mission är att ge kvinnor avkoppling, underhållning och inspiration. Vår affärsidé är att genom starka varumärken och innehåll med hög redaktionell kvalitet skapa och sälja underhållning och inspiration till kvinnor.