Nya Isabellas – redan en succé!

På tisdag 29 mars landar Aller medias nya magasin Isabellas i tidningshyllorna. Tidningen är redan en succé i Danmark och Norge.

– Det är ett country living-magasin som ligger perfekt i tiden, en inspirationstidning med mycket bilder. Ämnesområdena är trädgård, inredning och mat. Isabellas har idéerna, tipsen och råden som gör att du kan skapa det unika och personliga, säger redaktören Lotte Ivarson.

Lotte Ivarson har en bakgrund som redaktionschef på tidningar som Allt i Hemmet, Hem & Antik och Allt om fritidshus. Hon förklarar varför Isabellas är unik:

– Anledningen till att jag tror så mycket på Isabellas är enkel: Jag får själv en stor kick av att bläddra i den. Man får lust att pyssla med allt det man ser i tidningen, man får lust att laga all maten.

I Danmark har Isabellas varit en framgång sedan 2002. När tidningen i våras lanserades i Norge gick den med vinst redan efter tre nummer.

Premiärnumret finns i butik tisdag 29 mars och kommer att kosta 29 kronor. Ordinarie pris är satt till 49 kronor. Tidningen kommer ut åtta gånger om året.

– Trädgård, inredning och mat är beprövade ämnen men de har inte förpackats i en och samma tidning på det här viset tidigare och vi är säkra på att Isabellas kan fylla en lucka i tidningsutbudet, säger Aller medias projektredaktör Fredrik Helmertz.

För mer information, kontakta:

Lotte Ivarson, redaktör Isabellas, 08-578 010 14

Fredrik Helmertz, projektredaktör Aller media,  08-578 013 01